Ida Håkansson

Skön känsla

Publicerad 2014-02-28 22:52:13 i Allmänt,

Idag har det faktiskt varit den bästa dagen på länge. Det var längesen jag kände mig såhär glad. Dagen började väl inte så speciellt. Hade skola som vanligt och jag och Wilma gjorde våran redovisning. Det gick ändå ganska bra tror jag, ich jag älskar den känslan när man har gjort klart saker. Alltså typ efter prov eller redovisningar. Sen hade vi "hemkunskap", men vi hade vikarie så vi fick sluta en halvtimma tidigare.

Efter skolan åkte jag och Wilma till Kungsmässan. Vi skulle leta efter en praoplats och det gick sjukt lätt så vi fick varsin plats på första förösket. Så vi ska nu alltså praoa på Linnéa och Nello tillsammans, och det betyder även att Wilma kommer sova hos mig i några dagar. Det kommer bli så sjukt kul verkligen! När vi hade fått den grymma nyheten köpte vi i alla fall varsin macka och en brownie. Hade lite fredagsmys typ och det var vi allt värda efter denna veckan ;)

Sen gick vi runt massor där inne på Kungsmässan och letade efter ett sommarjobb till mig samtidigt som vi kollade runt bara. Vi se inne i en klockaffär, och det är helt sjukt vilken snygg klocka Wilma hittade. Det som är störande med oss är att vi är så lika ibland. Lixom båda två vill ha exakt likadana klockor i konfirmationspresent, också köpte båda två exakt likadana blommor till våra mammor, haha! Vi fick ett sånt där ryck bara att bara snälla, och jag älskar verkligen att göra andra personer glada.

Sen när jag kom hem och vi åt middag fick jag en dålig nyhet. Jag kommer ute åka på någon språkresa i sommar. Men eftersom jag bara är så sjukt glad idag så blev jag inte ledsen som jag skulle blivit annars. Jag fick ju lite tårar i ögonen, men jag började inte gråta som jag brukar göra, haha!

Resten av kvällen har jag skrivit ett CV som jag ska använda för att söka ett jobb jag verkligen vill ha. Sen har vi kollat på let's dance också, det är en sån där klassiker som man bara måste kolla på!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Hej! Mitt namn är Ida Håkansson och är 15 år. Detta är min blogg där jag skriver om min vardag och olika åsikter. Jag är en aktiv tjej som gillar att prova på nya saker och träffa nya människor. På fritiden umgås jag med vänner och tränar både konståkning, på gym och har precis börjat köra cross. Musiken är även en stor del av mitt liv och jag spelar piano, saxofon och sjunger. Vid funderingar kring min blogg släng gärna iväg en kommentar eller mejla mig på [email protected] Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela