Ida Håkansson

Badhus, eller snarare palats

Publicerad 2014-06-28 23:30:27 i Allmänt,

Idag har det varit en riktigt fin dag här i Budapest som alltså då är Ungerns huvudstad. Vet inte hur varmt det var exakt men vi hade 28 grader klockan 5 så jag kan ju hissa att det har varit över 30 grader och strålande sol idag i alla fall.

Vi fick sovmorgon till 11 imorse igen och det var riktigt skönt att sova ut, och jag tror faktiskt att jag behövde det. Om jag tänker efter så har jag nog ändå mått lite bättre idag, fast jag är fortfarande inte helt frisk vilket är väldigt irriterande. I alla fall så tog vi idag tunnelbanan och buss till ett slags bahus. Inte alls ett sånt badhus som vi är vana vid som finns hemma, utan detta var mer som ett slott typ. Det fanns tre stora bassänger utomhus som var typ "omringat" av själva huset då. En av bassängerna var typ 38 grader, den andra kanske var typ runt 30 grader och den sista var motionsim så den vet jag inte. Det var i alla fall riktigt skönt och sen inomhus fanns det hur många bassänger som helst. Allt mellan 18 grader till 40 grader. Sen fanns det även en speciell bastu som hette aromabastu som tydligen skulle vara bra för mina luftvägar typ. Det var en riktigt stark lukt av typ halstablett där inne och det var riktigt skönt efter ett tag. Det år svårt att förklara hur det var, men det var så himla coolt och verkligen en grym upplevelse som ska göras om. Och jag tror faktiskt att jag till och med har lyckats få lite färg idag ;)

Utomhus på badstället

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Hej! Mitt namn är Ida Håkansson och är 15 år. Detta är min blogg där jag skriver om min vardag och olika åsikter. Jag är en aktiv tjej som gillar att prova på nya saker och träffa nya människor. På fritiden umgås jag med vänner och tränar både konståkning, på gym och har precis börjat köra cross. Musiken är även en stor del av mitt liv och jag spelar piano, saxofon och sjunger. Vid funderingar kring min blogg släng gärna iväg en kommentar eller mejla mig på [email protected] Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela