Ida Håkansson

Lite ord om träning

Publicerad 2015-03-11 19:44:24 i Allmänt, Min vardag, Träning och hälsa,

Träning är verkligen någonting jag brinner för. Jag har åkt konståkning i nästan hela mitt liv och nu när jag inte tränar lika mycket längre har jag hittat nya saker jag gillar. Jag älskar att prova nya saker, och det viktigaste för mig är variation. Jag kan inte springa exakt samma runda varje dag, då försvinner inspirationen för mig.


Träning har blivit en viktig del i mitt liv och jag brinner verkligen för det. Just nu är jag inne i en period där jag har ett mål. Jag vill se skillnad och få resultat, och det är där bilden ovan kommer in. Jag har varit överviktig hela mitt liv, och det är något jag står för. Jag skämms inte för det är den jag är, men nu vill jag ändra detta. Det viktigaste gällande träning och hälsa i helhet skulle jag säga är att säga nej. Ät inte den där godisbiten som du får av din kompis och åk inte till donken efter skolan. Jag säger inte att du aldrig får eller ska äta sötsaker eller onyttigt, men man måste lära sig att säga nej. Jag äter onyttigt en gång i veckan nu, och med onyttigt menar jag socker, som i choklad och liknande. Bara att säga nej boostar ditt självförtroende, och jag lovar att lyckas du de första gångerna så är det ingen konst senare.


Nästa sak jag tycker är viktigt är det som står ovan. Jag tränar inte för att bli smal och för att jag skämms över mig själv som många kanske tror. Jag tränar för att jag ska må bra. Helt ärligt bryr sig väl alla om vad andra tycker lite gran, men i grund och botten måste det vara du som vill. Annars kommer du aldrig få några resultat. Man ska må bra av träning och alla sorters träning passar inte alla, man måste hitta något som passar sig själv. Kan ta mig själv som exempel. Tillskllnad från de allra flesta tror jag så föredrar jag att träna själv än med kompisar. Jag pressar mig själv mer när ingen kollar och tycker bara det är allmänt roligare.

Ett sista ord gällande just min träning. Jag har försökt många gånger, men gett upp. Nu kör jag på riktigt. Jag tänker inte svika mig själv igen, jag vill må bra och vara stolt över min kropp. Jag vill öka mitt självförtroende, och bara genom att gå till gymmet så får jag en boost. Alla kan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Hej! Mitt namn är Ida Håkansson och är 15 år. Detta är min blogg där jag skriver om min vardag och olika åsikter. Jag är en aktiv tjej som gillar att prova på nya saker och träffa nya människor. På fritiden umgås jag med vänner och tränar både konståkning, på gym och har precis börjat köra cross. Musiken är även en stor del av mitt liv och jag spelar piano, saxofon och sjunger. Vid funderingar kring min blogg släng gärna iväg en kommentar eller mejla mig på [email protected] Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela