Ida Håkansson

Trött på detta nu

Publicerad 2015-02-25 22:22:44 i Allmänt, Min vardag,

Jag orkar verkligen inte med pressen från skolan längre. Jag gör allt jag kan, pluggar hela dagarna och får absolut ingen fritid, men ändå ska det inte räcka hela vägen? Hinner inte träffa gamla vänner, utan bara de som går på skolan. Tex igår. Började skolan tidigt och stannade kvar i skolan till halv 6. När jag kom hem åt jag middag och sen pluggade jag ännu mer, hela kvällen. När jag idag hade mitt prov och jag kan allt, så är det så sjukt stort. Det finns ingen möjlighet att hinna klart och det är alldeles för många frågor.

Jag blir så trött på den ständiga pressen. Lärarna tar en månad på sig att rätta grejerna vi gör, och de skyller på att de måste rätta så många grejer. Men vi ska göra prov efter prov efter prov. Massa inlämningar och läxor men det är i princip omöjligt att uppnå högsta betyg? Man får inte göra om proven och om man får det så måste man göra om hela och inte bara delen man missade.

De säger att vi ska ta en paus i pluggandet och röra på sig, men när är min fråga?

Nej usch, skulle kunna skriva hur mycket som helst om det här men nu går jag och lägger mig. Orkar inte med detta längre. Skolan ska vara intressant, man ska vilja lära sig. Man ska inte förlora sitt liv.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Hej! Mitt namn är Ida Håkansson och är 15 år. Detta är min blogg där jag skriver om min vardag och olika åsikter. Jag är en aktiv tjej som gillar att prova på nya saker och träffa nya människor. På fritiden umgås jag med vänner och tränar både konståkning, på gym och har precis börjat köra cross. Musiken är även en stor del av mitt liv och jag spelar piano, saxofon och sjunger. Vid funderingar kring min blogg släng gärna iväg en kommentar eller mejla mig på [email protected] Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela