Ida Håkansson

Löpning

Publicerad 2015-03-03 22:10:27 i Allmänt, Min vardag, Träning och hälsa,

Hejsan hoppsan!

Idag har jag verkligen mått bra. Gillar tisdagar för dom är inte så jobbiga i skolan. Har idrott mitt på dagen och det var så himla mysigt att gå dit och tillbaka nu när solen lös. Fortfarande kallt men det gör verkligen sjukt mycket bara att solen tittar fram.

Som sista lektion hade jag slöjd och det kändes som att den aldrig skulle ta slut. Men sen helt plötsligt fick jag världens inspiration och jag vet exakt vad jag ska göra nu. Är super taggad på att komma igång haha. Så efter slöjden gick mitt humör till toppen. Var glad helt enkelt. Gjorde en grön drink när jag kom hem och den kändes väldigt frisk men smakade inte riktigt lika friskt kan man väl säga med lite fina ord. Men oavsett, jag var så taggad på livet att jag var taggad på att gå ut och springa. Det är något helt nytt för mig haha.

Så idag har jag gjort första löpningen utomhus för iår, och jag blev positivt överraskad. Orkade mycket mer än vad jag gjorde i somras så nu har jag bestämt att jag ska ut och springa 2 gånger i veckan framöver. Ska vara med på vårruset nu i vår och sen color me rad till hösten, så det är bra att börja i tid. Efter löpningen körde jag lite styrka och stretching hemma och sen blev det att plugga franska resten av kvällen.

Godnatt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Hej! Mitt namn är Ida Håkansson och är 15 år. Detta är min blogg där jag skriver om min vardag och olika åsikter. Jag är en aktiv tjej som gillar att prova på nya saker och träffa nya människor. På fritiden umgås jag med vänner och tränar både konståkning, på gym och har precis börjat köra cross. Musiken är även en stor del av mitt liv och jag spelar piano, saxofon och sjunger. Vid funderingar kring min blogg släng gärna iväg en kommentar eller mejla mig på [email protected] Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela