Ida Håkansson

Intrepid Air, Space & Sea museum

Publicerad 2015-02-13 05:03:54 i Allmänt, Min vardag,

Idag har det varit pappas dag här i USA. Eller ja, i alla fall på förmiddagen haha. Vi åkte till ett museum och för en gång skull så var det ändå ganska intressant. Man fick gå in i en ubåt som användes under andra världskriget vilket var sjukt häftigt. Den användes för att transportera missiler som låg nära Sovjetunionens områden som ett hot typ. Lite roligt allt det här för vi har ju precis läst om alla krigen i skolan så förstod mer nu än vad jag skulle gjort annars. Efter ubåten gick vi upp på själva muséet vilket var ett gammalt Hangar fartyg som också användes under bland annat andra världskriget. För er som inte vet så är ett Hangar fartyg en stor båt där man landar och "skjuter upp" stridsvapen som flygplan och helikoptrar. Under själva landningsdäcket förvarades flygplanen förr och där sköttes underhållningen mm.

Vi var på museet väldigt länge och det blev ganska långtråkigt. Tyckte det var intressant men gillar inte att gå runt och läsa massa haha... Men som tur var blev det massa shopping efter. Köpte lite tröjor, trosor och en pyjamaströja. Vi köpte även smink till Lovisa som hon ville och nu sitter vi i hotellets lounge och bara tar det lugnt. Sista kvällen här idag och det känns hemskt. Vill verkligen inte härifrån jag älskar detta stället. Jag lever verkligen min dröm och vill inte hem till lilla Lindome även om det ska bli kul att komma igång med träningen igen.

Vi hörs imorgon!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Hej! Mitt namn är Ida Håkansson och är 15 år. Detta är min blogg där jag skriver om min vardag och olika åsikter. Jag är en aktiv tjej som gillar att prova på nya saker och träffa nya människor. På fritiden umgås jag med vänner och tränar både konståkning, på gym och har precis börjat köra cross. Musiken är även en stor del av mitt liv och jag spelar piano, saxofon och sjunger. Vid funderingar kring min blogg släng gärna iväg en kommentar eller mejla mig på [email protected] Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela