Ida Håkansson

New York - min drömstad

Publicerad 2015-02-08 03:57:51 i Allmänt, Min vardag,

Resan gick hur bra som helst och hotellet blev en positiv överraskning. Vårat rum var större än vad vi trodde och verkligen jättemysigt. Har varit uppe sen 7 i svensk tid så är väldigt trött nu men jag och pappa har försökt vara uppe hyfsat länge ändå så vi vänder på dygnet. I princip lämnade vi bara våra grejer på hotellet och sen gick vi igen. Vi gick till Empire State Building och det var inte alls som jag hade föreställt mig men ändå sjukt coolt. Har redan tagit massor av bilder men tänkte göra lite bildbombar sen när jag kommer hem eller något. Vi åt i alla fall middag på en Kinarestaurang precis vid vårat hotell. Kändes verkligen som att man var i Kina och de som jobbade där var hur trevliga som helst.

Det märks verkligen att man är i USA, allt är som på film. Folk går ut mitt i vägen och visslar för att få taxi, allt är extra stort (tex. Colan jag fick till maten var större än de vanliga burkarna hemma) och det är bara allmänt ballt. Ser även USA mer som ett vanligt land nu än innan. Allt är inte i överklass och det är inte massor av människor överallt. Affärerna och människorna kommer när man kommer till sevärdigheter och liknande, och annars är det faktiskt ganska öde och skruttit på sina ställen.
 
Förresten, vårat hotel ligger verkligen bra till. Super nära till allt och vi kan nog seriöst gå över hela manhattan haha. Godnatt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Hej! Mitt namn är Ida Håkansson och är 15 år. Detta är min blogg där jag skriver om min vardag och olika åsikter. Jag är en aktiv tjej som gillar att prova på nya saker och träffa nya människor. På fritiden umgås jag med vänner och tränar både konståkning, på gym och har precis börjat köra cross. Musiken är även en stor del av mitt liv och jag spelar piano, saxofon och sjunger. Vid funderingar kring min blogg släng gärna iväg en kommentar eller mejla mig på [email protected] Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela