Ida Håkansson

Times Square

Publicerad 2015-02-09 00:28:05 i Allmänt, Min vardag,

Hej på er!

Idag är det första "riktiga" dagen här i New Nork, och det är helt underbart. Idag har jag sett bakgator och de allra lyxigaste gatorna med Prada, Louis Vuitton mm. Vi har faktiskt hunnit med riktigt mycket idag och nu är vi helt slut. Troligtvis ska vi snart iväg och äta middag men sedan ska vi lägga oss i tid. Är lite jetlaggade men det är helt okej ändå.

Vi började dagen med att äta frukost inne på Grand Central Terminal. Vi åt en äkta amerikans frukost på Juniors med scrambled egg, bacon, ost och vitt bröd haha. Det var jättegott fast mådde verkligen illa efteråt, så himla fett var det... Förresten så var Grand Central hur mäktigt som helst. Kändes som en gigantisk kyrka eller något och var väldigt öppet. Har tagit lite bilder som ni kan få se sen.

Sedan promenerade vi i alla fall vidare till Times Square och det var helt fantastiskt. Kändes verkligen som på film och kunde inte sluta le. Hittade dessutom en helt grym affär som vi ska gå tillbaka till någon dag, och har även bestämt mig för vilken typ av solglasögon jag ska köpa om jag får några pengar över. Blir inte det som jag brukar köra på faktiskt. Jag köpte ingenting förutom en liten souvenir idag för vill se vad jag hittar på outletbutikerna imorgon. Men vi har kollat i lite olika affärer och jag har lite koll på vad som finns nu i alla fall.

Vi har även köpt biljetter till en Broadway show som vi ska se på onsdag. Kommer nog bli helt fantastiskt! Men nu ska jag sluta skriva, hoppas ni har haft en bra dag :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Hej! Mitt namn är Ida Håkansson och är 15 år. Detta är min blogg där jag skriver om min vardag och olika åsikter. Jag är en aktiv tjej som gillar att prova på nya saker och träffa nya människor. På fritiden umgås jag med vänner och tränar både konståkning, på gym och har precis börjat köra cross. Musiken är även en stor del av mitt liv och jag spelar piano, saxofon och sjunger. Vid funderingar kring min blogg släng gärna iväg en kommentar eller mejla mig på [email protected] Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela